Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 ліпеня 1999 г. №447
Указ "Аб стварэнні Нацыянальнага парку "Нарачанскі"
УКАЗ ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ
28 ліпеня 1999 г. N 447
АБ СТВАРЭННІ НАЦЫЯНАЛЬНАГА ПАРКУ "НАРАЧАНСКІ"
[Змяненні і дапаўненні:
Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 жніўня
1999г. N 494 (Збор дэкрэтаў, указаў Прэзідэнта і
пастаноў Урада Рэспублікі Беларусь,1999 г.,
N 24, арт. 685)]
У мэтах захавання унікальных прыродных комплексаў, больш поўнага і эфектыўнага выкарыстання рэкрэацыйных магчымасцяў прыродных рэсурсаў Мядзельскага раёна і сумежных з ім тэрыторый і ў адпаведнасці са Схемай рацыянальнага размяшчэння асабліва ахоўных прыродных тэрыторый Рэспублікі Беларусь пастанаўляю:
-
Стварыць з улікам прапаноў Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя, Нацыянальнай
акадэміі навук
Беларусі, Мінскага аблвыканкама, Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь на тэрыторыі Мядзельскага,
Вілейскага, Пастаўскага, Смаргонскага раёнаў Нацыянальны парк "Нарачанскі" плошчай 94 тыс. гектараў і
яго
навукова-вытворчую базу - эксперыментальнае лесоохотничье гаспадарка "Мядзел" плошчай 32,2 тыс. гектараў
з
перадачай іх у вядзенне Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь. У гэтых мэтах:
- - перадаць ўстаноўленым парадку Мядзельскі лясгас (па стане на 1 ліпеня 1999 г.) з вядзення Міністэрства лясной гаспадаркі ў вядзенне Кіравання справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
-
- выключыць зямельныя ўчасткі (землі ляснога фонду) агульнай плошчай 317 гектараў, у тым ліку 135
гектараў з земляў
Пастаўскага лясгаса (квартал N 98 Лынтупскага лясніцтва) і 182 гектара з зямель Смаргонскага
лясгаса (кварталы N
49 і 50 Вішнеўскага лясніцтва), і даць іх у пастаяннае карыстанне Нацыянальнаму парку
"Нарачанскі".
Ўсталяваць, што да канфіскацыі і прадастаўлення зямельных участкаў Нацыянальнаму парку "Нарачанскі" землекарыстальнікамі выконваюцца на гэтых землях рэжым гаспадарчай дзейнасці і правілы аховы прыродных рэсурсаў у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Зацвердзіць прыкладзеныя Палажэнне аб Нацыянальным парку "Нарачанскі", апісання межаў Нацыянальнага парку "Нарачанскі" і яго ахоўнай зоны.
-
Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь:
- - у месячны тэрмін унесці ва ўстаноўленым парадку прапановы аб вызваленні ад выплаты курортнага збору асоб, якія прыбываюць на адпачынак у здраўніцы, на турыстычныя базы i ў зоны адпачынку, размешчаныя на тэрыторыі Нацыянальнага парку "Нарачанскі", і аб устанаўленні кампенсацыйных выплат, якія бяруцца з названых асоб (у тым ліку за карыстанне прыроднымі экасістэмамі і рэкрэацыйную нагрузку), з унясеннем атрыманых сум на адпаведны кошт гэтага парку для правядзення прыродаахоўных мерапрыемстваў;
- - забяспечыць прывядзенне нарматыўных прававых актаў Урада Рэспублікі Беларусь і падначаленых яму рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання ў адпаведнасць з гэтым Указам.
-
Упраўленню справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ва ўстаноўленым парадку забяспечыць у двухмесячны тэрмін:
- - зацвярджэнне структуры, штата і каштарысу расходаў на ўтрыманне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" і яго рэгістрацыю;
- - сумесна з Міністэрствам лясной гаспадаркі, Міністэрствам сельскай гаспадаркі і харчавання, Міністэрствам фінансаў, Мінскім і Віцебскім аблвыканкамамі, Мінскім гарвыканкамам - выкананне арганізацыйна-тэхнічных мерапрыемстваў, пералічаных у пунктах 1, 6 і 7 гэтага Указа;
- - сумесна з зацікаўленымі - распрацоўку і зацвярджэнне плана падрыхтоўкі праектаў звязаных з арганізацыяй і развіццём Нацыянальнага парку "Нарачанскі";
- - у межах сваёй кампетэнцыі прыняцце іншых мер, неабходных для рэалізацыі палажэнняў гэтага Указа.
- Міністэрству фінансаў пры фарміраванні бюджэту на 2000 і наступныя гады прадугледжваць выдзяленне Нацыянальнаму парку "Нарачанскі" фінансавых сродкаў на ўтрыманне гэтага парку, вядзенне лясной і паляўнічай гаспадаркі, а таксама на распрацоўку праектаў, прадугледжаных у абзацы чацвёртым пункта 4 гэтага Указа.
-
Міністэрству сельскай гаспадаркі і харчавання, мінскім аблвыканкаму і гарвыканкаму, Міністэрству спорту
і
турызму, Дзяржаўнаму камітэту па гідраметэаралогіі, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, Беларускаму
дзяржаўнаму універсітэту забяспечыць перадачу ва ўстаноўленым парадку ў вядзенне Нацыянальнага парку
"Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага і турыстычнага прызначэння згодна з дадаткам 1.
Пункт 6 - з зменамі, унесенымі Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 жніўня 1999 года N 494.
6. Міністэрству сельскай гаспадаркі і харчавання, мінскім аблвыканкаму і гарвыканкаму забяспечыць перадачу ў ўстаноўленым; парадку ў вядзенне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага і турыстычнага прызначэння згодна з дадаткам 1.
- Мінскім і Віцебскім аблвыканкамам перадаць у пастаяннае карыстанне Нацыянальнаму парку "Нарачанскі" вадаёмы згодна з дадаткам 2.
- Менскаму аблвыканкаму забяспечваць ўсталяванне заданняў па аб'ёмах паставак тавараў (работ, паслуг) для рэспубліканскіх осударственных патрэб і лімітаў цэнтралізавана размеркаваных рэсурсаў для Мядзельскага раёна з улікам стварэння Нацыянальнага парку "Нарачанскі".
-
Беларускаму рэспубліканскаму саюзу спажывецкіх таварыстваў і Беларускаму рэспубліканскаму аб'яднанню
"Белмежколхозздравница", Мінскаму абласному савету Асвода ў месячны тэрмін вырашыць пытанне перадачы ў падпарадкаванне
Нацыянальнага парку "Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага прызначэння і адпачынку згодна з дадаткам 3.
Пункт 9 - з зменамі, унесенымі Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 жніўня 1999 года N 494
9. Беларускаму рэспубліканскаму саюзу спажывецкіх таварыстваў і Беларускаму рэспубліканскаму аб'яднанню "Белмежколхозздравница" у месячны тэрмін вырашыць пытанне перадачы ў вядзенне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага прызначэння і адпачынку згодна з дадаткам 3.
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. ЛУКАШЭНКІ
Указ Прэзідэнта
Рэспублікі Беларусь
28.07.1999 N 447
у СТАНОВІШЧА
аб Нацыянальным парку "Нарачанскі"
Агульныя становішчы
- Нацыянальны парк "Нарачанскі" (далей - Нацыянальны парк) створаны ў мэтах захавання унікальных прыродных комплексаў, больш поўнага і эфектыўнага выкарыстання рэкрэацыйных магчымасцяў прыродных рэсурсаў Мядзельскага раёна і сумежных з ім тэрыторый.
- Нацыянальны парк з'яўляецца комплексным природоохранно-гаспадарчым і навукова-даследчай установай і знаходзіцца ў падпарадкаванні Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
-
Асноўнымі задачамі Нацыянальнага парку з'яўляюцца:
- - захаванне прыроднага комплексу Нарачанскай групы азёр як гістарычна які склаўся ландшафту і генетычнага фонду расліннасці і жывёльнага свету, тыповага для Нарачанскага рэгіёну;
- - арганізацыя экалагічнай асветы і выхавання насельніцтва;
- - правядзенне навуковых даследаванняў, звязаных з распрацоўкай і ўкараненнем у практыку навуковых метадаў захавання біялагічнай разнастайнасці, вывучэннем прыродных аб'ектаў і комплексаў;
- - распрацоўка і ўкараненне ў практыку навуковых метадаў аховы прыроды і прыродакарыстання;
- - захаванне культурнай спадчыны (аб'екты этнаграфіі, археалогіі, гісторыі, палеанталогіі і інш.);
- - арганізацыя рэкрэацыйнай дзейнасці;
- - вядзенне комплекснай гаспадаркі на аснове традыцыйных метадаў і перадавых дасягненняў прыродакарыстання.
-
Нацыянальны парк у сваёй дзейнасці кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сапраўдным
Становішчам і
ажыццяўляе яе ў адпаведнасці з распрацаванымі праектамі арганізацыі і развіцця парку, праграмамі і
планамі яго
працы.
Праекты арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку зацвярджаюцца Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Міністэрствам лясной гаспадаркі, Міністэрствам прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя. Праграмы, перспектыўныя і гадавыя планы працы парку ўзгадняюцца і зацвярджаюцца Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
Для забеспячэння выканання названых праектаў праграм і планаў ажыццяўляецца Нацыянальным паркам неабходная навукова-арганізацыйная і адміністрацыйна-гаспадарчая дзейнасць, не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь і асноўным задачам Нацыянальнага парку.
- Нацыянальны парк з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае самастойны баланс, пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і са сваім найменнем, сімволіку (эмблему, значкі).
-
Тэрыторыяй Нацыянальнага парку з'яўляюцца землі, прадастаўленыя яму ў пастаяннае карыстанне, зямлі іншых
землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў, уласнікаў зямельных участкаў.
Зямлі Нацыянальнага парку з'яўляюцца землямі прыродаахоўнага прызначэння, на якіх забараняецца дзейнасць, якая супярэчыць іх мэтавым прызначэнні.
Землі іншых землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў і ўласнікаў зямельных участкаў, а таксама будынкі і збудаванні юрыдычных і фізічных асоб, якія знаходзяцца ў межах Нацыянальнага парку, выкарыстоўваюцца адпаведна іх прызначэнні з абавязковым выкананнем гэтымі асобамі рэжыму гаспадарчай дзейнасці, усталяванага рэальныя Становішчам.
Структура тэрыторыі Нацыянальнага парку і яе рэжым
-
На тэрыторыі Нацыянальнага парку з улікам прыродаахоўнай, аздараўленчай, навуковай, рэкрэацыйную,
гісторыка-культурнай і іншых каштоўнасцяў ўсталёўваюцца функцыянальныя зоны з адпаведным рэжымам:
-
запаведная зона, прызначаная для захавання і аднаўлення найбольш каштоўных прыродных
комплексаў і аб'ектаў,
стварэння ўмоў для іх натуральнага эвалюцыйнага развіцця і вывучэння. У дадзенай зоне забараняюцца
усе віды
дзейнасці, акрамя правядзення навуковых даследаванняў і мерапрыемстваў па яе ахове.
Тэрмін функцыянавання запаведнай зоны не ўстанаўліваецца.
Знаходжанне ў запаведнай зоне старонніх асоб без спецыяльнага дазволу Нацыянальнага парку забараняецца.
Навуковыя і ахоўныя мерапрыемствы ў запаведнай зоне ажыццяўляюцца па планах і праектах, распрацоўваюцца і зацвярджаюцца ва ўстаноўленым парадку;
-
зона рэгуляванага выкарыстання, якая прызначана для вывучэння, захавання, аднаўлення
парушаных
прыродных комплексаў, ўзнаўлення і выкарыстання прыродных рэсурсаў шляхам прымянення перадавых
метадаў зберагалага
прыродакарыстання.
Тэрмін функцыянавання зоны рэгуляванага выкарыстання не ўсталёўваецца на тэрыторыі, дзе размешчаны як натуральныя, так і парушаныя дзейнасцю чалавека прыродныя комплексы.
У зоне рэгуляванага выкарыстання вырашаюцца:
- - правядзенне навуковых даследаванняў;
- - ажыццяўленне мерапрыемстваў па аднаўленню парушаных прыродных комплексаў і ўзнаўлення прыродных рэсурсаў;
- - ажыццяўленне супрацьпажарных мерапрыемстваў (прылада, мінералізацыя прасек і супрацьпажарных разрываў, прылада вадаёмаў і сістэм супрацьпажарнага прызначэння, ўборка ветравалу, буралому, сухастою);
- - будаўніцтва і рамонт дарог, звязаных з задачамі і мэтамі Нацыянальнага парку;
- - абарона (пераважна біялагічнымі метадамі) участкаў лесу ад шкоднікаў і хвароб;
- - правядзенне санітарных; высечак, высечак догляду за лесам, высечак па фарміраванні карэнных фітацэнозаў, лесовосстановительных мерапрыемстваў, накіраваных на павышэнне ўстойлівасці лясных экалагічных сістэм у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку;
- - падкормка капытных у экстрэмальных умовах;
- - ажыццяўленне санітарна-ветэрынарных, лячэбна-прафілактычных і біятэхнічных мерапрыемстваў у мэтах захавання генафонду, а таксама папярэджання захворванняў дзікіх жывёл;
- - турызм і правядзенне экскурсій пад кіраўніцтвам экскурсаводаў і спецыялістаў Нацыянальнага парку.
Могуць вырашацца таксама іншыя віды дзейнасці, якія не супярэчаць мэтавым прызначэнні зоны рэгуляванага выкарыстання, у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку.
На спецыяльна выдзеленых участках дапускаюцца касьба, выпас жывёлы, збор грыбоў і ягад, аматарскі лоўлю рыбы, здабыча водных беспазваночных і іншыя віды прыродакарыстання для патрэб Нацыянальнага парка і насельніцтва, пражываючага на яго тэрыторыі;
-
запаведная зона, прызначаная для захавання і аднаўлення найбольш каштоўных прыродных
комплексаў і аб'ектаў,
стварэння ўмоў для іх натуральнага эвалюцыйнага развіцця і вывучэння. У дадзенай зоне забараняюцца
усе віды
дзейнасці, акрамя правядзення навуковых даследаванняў і мерапрыемстваў па яе ахове.
-
рэкрэацыйная зона, прызначаная для размяшчэння аб'ектаў і збудаванняў санаторна-курортнага лячэння,
турызму і
адпачынку насельніцтва, а таксама для правядзення культурна-масавых і аздараўленчых мерапрыемстваў. У яе ўключаюцца
ўчасткі
Нацыянальнага парку, прыдатныя для размяшчэння аб'ектаў турызму і адпачынку, прызнаныя каштоўнымі ў
культурна-гістарычным
і рэкрэацыйнай адносінах.
Рэкрэацыйная зона выкарыстоўваецца па планах, праектах і праграмах рэкрэацыйнай дзейнасці.
У рэкрэацыйнай зоне вырашаюцца турызм, аматарскае рыбалоўства ў устаноўленых месцах, арганізацыя стаянак, пляцовак для адпачынку, устаноўка палатак і развядзенне вогнішчаў у адведзеных для гэтага месцах, а таксама правядзенне неабходных супрацьпажарных і лесовосстановительных мерапрыемстваў, санітарных высечак, высечак догляду за лесам (ландшафтныя рубкі) і іншых мерапрыемстваў у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку.
У працэсе рэкрэацыйнай дзейнасці павінны выконвацца патрабаванні па недапушчэнні дэградацыі прыродных комплексаў Нацыянальнага парку і прымацца меры, накіраваныя на захаванне існуючых ландшафтаў, вод, расліннага і жывёльнага свету;
-
гаспадарчая зона, прызначаная для размяшчэння і эксплуатацыі будынкаў і збудаванняў адміністрацыйнага,
вытворчага і камунальна-бытавога прызначэння, аб'ектаў для абслугоўвання наведвальнікаў Нацыянальнага
парку і
ажыццяўлення прамыслова-гаспадарчай, гандлёва-эканамічнай, турысцкай, сельскагаспадарчай і іншай
дзейнасці, якая не супярэчыць задачам і мэтам дадзенага парку. Гаспадарчую зону ўтвараюць ўчасткі
Нацыянальнага
парку, якія не маюць навуковай, культурна-гістарычнай і рэкрэацыйнай каштоўнасці.
У гаспадарчую зону ўключаюцца зямлі сельскагаспадарчага прызначэння, населеных пунктаў і іншыя зямлі, якія ўваходзяць у склад Нацыянальнага парку.
- Межы зон Нацыянальнага парку вызначаюцца праектам яго арганізацыі і развіцця, абазначаюцца на мясцовасці спецыяльнымі інфармацыйнымі і іншымі знакамі і могуць змяняцца ў выпадку абгрунтаванай неабходнасці на падставе рашэнні навукова-тэхнічнага савета гэтага парку ў парадку, прадугледжаным часткай другой пункта 4 сапраўднага Палажэнні. Змяненне межаў названых зон за кошт памяншэння запаведнай зоны не дапускаецца.
-
На тэрыторыях, прылеглых да Нацыянальнага парку, ствараецца ахоўная зона, якая прызначана для
прадухілення
негатыўнага ўплыву гаспадарчай і іншай дзейнасці на прыродныя комплексы і аб'екты Нацыянальнага парку.
Межы ахоўнай зоны абазначаюцца на мясцовасці спецыяльнымі інфармацыйнымі і іншымі знакамі і ўлічваюцца ў планах землеўпарадкавання, іншых тэрытарыяльных планах і праектах.
Зямлі ахоўнай зоны застаюцца ў валоданні, карыстанні і ўласнасці ранейшых землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў і уласнікаў зямельных участкаў.
У ахоўнай зоне забараняюцца:
- - правядзенне работ па акліматызацыі відаў дзікіх жывёл і раслін, чужых мясцовай флоры і фауне;
- - выкананне работ, якія выклікаюць змяненне гідралагічнага рэжыму вадаёмаў, вадацёкаў і грунтавых вод альбо якія аказваюць уплыў на прыродныя комплексы Нацыянальнага парка;
- - скід у вадаёмы і вадацёкі неачышчаных сцёкавых вод і адходаў;
- - расчыстка воднай і прыбярэжнай расліннасці ў водаахоўных зонах рэк і вадаёмаў, за выключэннем меліярацыйнай сеткі;
- - правядзенне пошукаў, праектаванне і будаўніцтва меліярацыйных сістэм і торфапрадпрыемстваў у пяцікіламетровай паласе ад межаў Нацыянальнага парку ў межах ахоўнай зоны;
-
- іншыя віды гаспадарчай дзейнасці, якія могуць аказаць негатыўнае ўздзеянне на прыродныя
комплексы
Нацыянальнага парку.
Лесараспрацоўкі, паляванне і прамысловая лоўля рыбы ажыццяўляюцца ў ахоўнай зоне ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Землеўладальнікі, землекарыстальнікі і ўласнікі зямельных участкаў у межах ахоўнай зоны абавязаны выконваць усталяваны рэжым аховы і выкарыстання гэтай зоны.
Структура і органы кіравання Нацыянальнага парку
-
Структура, штатны расклад і каштарыс выдаткаў на ўтрыманне Нацыянальнага парку зацвярджаюцца Кіраўніком
справамі
Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у межах бюджэтных асігнаванняў,што выдзяляюцца на ўтрыманне парку, а таксама
сродкаў ад
яго гаспадарчай дзейнасці.
У вытворчую структуру Нацыянальнага парку ўваходзяць лясніцтва, гасразліковыя цэхі, іншыя вытворчыя ўчасткі. Пры неабходнасці Нацыянальны парк можа ствараць свае юрыдычныя асобы ў парадку, ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, калі іх дзейнасць не супярэчыць задачам і мэтам Национальногопарка.
У мэтах комплекснага развіцця лясной і паляўнічай гаспадаркі, вырашэння прыродаахоўных і сацыяльна-эканамічных задач у структуру Нацыянальнага парку ўваходзіць эксперыментальнае лесоохотничье гаспадарка "Мядзел", якое з'яўляецца навукова-вытворчай базай Нацыянальнага парку і дзейнічае на падставе Палажэння аб эксперыментальным лесоохотничьем гаспадарцы, зацвярджаемым Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
-
Кіраўніцтва Нацыянальным паркам ажыццяўляецца дырэктарам.
Дырэктар Нацыянальнага парку, яго намеснікі, галоўны бухгалтар прызначаюцца на пасады і вызваляюцца ад пасад Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
Галоўны ляснічы і галоўны інжынер Нацыянальнага парку, дырэктар эксперыментальнага лесапаляўнічай гаспадаркі "Мядзел" прызначаюцца на пасады і вызваляюцца ад пасад дырэктарам Нацыянальнага парку па ўзгадненні з Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
Іншыя работнікі прымаюцца на працу і звальняюцца з работы ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
-
Дырэктар Нацыянальнага парку:
- - ажыццяўляе кіраўніцтва Нацыянальным паркам на прынцыпах адзінаначалля, зыходзячы з ўскладзеных на яго задач;
- - дзейнічае без даверанасці ад імя Нацыянальнага парку, ва ўстаноўленым парадку распараджаецца яго сродкамі і маёмасцю,
- - адкрывае рахункі ва ўстановах банкаў, заключае дагаворы;
- - выдае загады і распараджэнні, абавязковыя для выканання ўсімі работнікамі Нацыянальнага парку;
- - у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь прымае на працу і звальняе з працы работнікаў Нацыянальнага парку, прызначае на пасады і вызваляе ад пасад кіраўнікоў яго структурных падраздзяленняў, прымяняе да работнікаў парку меры заахвочвання і спагнання;
- - арганізуе працу Нацыянальнага парку і нясе адказнасць за яго дзейнасць, ахову прыродных комплексаў і маёмасці, захаванне каштарыснай-фінансавай, дагаворнай і працоўнай дысцыпліны, гаспадарчае вядзенне спраў і тэхніку бяспекі;
- - устанаўлівае работнікам Нацыянальнага парку надбаўкі да службовых акладаў;
- - забяспечвае павышэнне кваліфікацыі работнікаў гэтага парку;
- - ажыццяўляе кантроль за выкананнем планаў навукова-даследчых работ, заказаў і работ па дагаворах;
- - кіруе дзейнасцю навукова-тэхнічнага савета Нацыянальнага парку, сцвярджае гадавыя тэматычныя планы, планы выдання і публікацыі навуковых работ спецыялістаў дадзенага парку;
- - у парадку, устаноўленым заканадаўствам, нясе адказнасць за правільнасць і дакладнасць дзяржаўнай справаздачнасці.
-
Працоўныя адносіны паміж работнікамі Нацыянальнага парку рэгламентуюцца заканадаўствам, а таксама
правіламі
ўнутранага працоўнага распарадку і службовымі інструкцыямі, зацверджанымі дырэктарам гэтага парку.
Правы і кампетэнцыя Нацыянальнага парку
- У адпаведнасці з асноўнымі задачамі Нацыянальны парк распрацоўвае праекты, праграмы, перспектыўныя і гадавыя планы па асноўных напрамках дзейнасці і забяспечвае іх выкананне.
-
Нацыянальны парк у межах сваёй кампетэнцыі:
- - у адпаведнасці з заканадаўствам нясе адказнасць за парушэнне дагаворных, крэдытных, разліковых, падатковых і іншых абавязацельстваў;
- - ажыццяўляе аператыўны і бухгалтарскі ўлік вынікаў дагаворнай дзейнасці, вядзе статыстычную і бухгалтарскую справаздачнасць.
- Нацыянальны парк ва ўстаноўленыя тэрміны прадстаўляе ў Ўпраўленне справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па адпаведным формам перыядычныя і гадавыя бухгалтарскія справаздачы і балансы, тлумачальныя запіскі, даклады, статыстычную справаздачнасць, а таксама іншую інфармацыю аб сваёй дзейнасці.
-
Нацыянальны парк мае права:
- - рэгуляваць наведванне яго тэрыторыі ў адпаведнасці з устаноўленым рэжымам;
- - запытваць у арганізацый, размешчаных на тэрыторыі парку, і атрымліваць ад іх неабходную інфармацыю аб выкарыстанні і ахове прыродных рэсурсаў, вядзенні сельскай, лясной, паляўнічай гаспадаркі і па іншых пытаннях, што тычацца яго дзейнасці;
- - патрабаваць ад арганізацый, размешчаных на яго тэрыторыі, выканання прыродаахоўнага заканадаўства, устаноўленага рэжыму,
- - прыпыняць або спыняць працы на участках і аб'ектах, на якіх дапушчаныя парушэнні, да іх ліквідацыі;
- - накіроўваць матэрыялы аб парушэннях прыродаахоўнага заканадаўства і рэжыму, вызначанага сапраўдным Палажэннем, у суды, праваахоўныя і прыродаахоўныя органы для прыцягнення вінаватых да адказнасці;
- - займацца ва ўстаноўленым парадку гандлёва-закупачнай дзейнасцю, калі гэта не супярэчыць яго задачам і мэтам;
- - ўзаемадзейнічаць з нацыянальнымі паркамі, іншымі прыродаахоўнымі ўстановамі, дзяржаўнымі і грамадскімі арганізацыямі як у Рэспубліцы Беларусь, так і за мяжой.
- Валоданне, карыстанне і распараджэнне замацаваным маёмасцю ажыццяўляецца Нацыянальным паркам у межах, вызначаных заканадаўствам, і ў адпаведнасці з мэтамі яго дзейнасці, заданнямі Кіравання справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і прызначэннем маёмасці.
- Маёмасць Нацыянальнага парку фармуецца з асноўных фондаў і іншых матэрыяльных каштоўнасцяў.
-
Дзейнасць Нацыянальнага парку фінансуецца за кошт:
- - сродкаў з дзяржаўнага бюджэту;
- - сродкаў, атрыманых ад гаспадарчай, рэкрэацыйнай, навуковай, асветніцкай, рэкламна-выдавецкай і іншай дзейнасці, якая не супярэчыць задачам і мэтам Нацыянальнага парку;
- - крэдытаў банкаў;
- - дабрачынных узносаў, бязвыплатнай дапамогі;
- - іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Прыбытак, атрыманая ў выніку гаспадарчай і іншай дзейнасці, пасля выплаты падаткаў і іншых абавязковых плацяжоў застаецца ў распараджэнні Нацыянальнага парку і выкарыстоўваецца для папаўнення асноўных фондаў, фінансавання навуковых даследаванняў і распрацовак, іншых напрамкаў дзейнасці парка ў адпаведнасці з яго задачамі і мэтамі, а таксама для ўстанаўлення надбавак і даплат да службовых акладаў работнікаў парку, забеспячэння ім іншых выплат згодна з заканадаўствам.
-
З Нацыянальным паркам узгадняюцца пытанні сацыяльна-культурнай і гаспадарчай дзейнасці суб'ектаў
гаспадарання, а таксама праекты развіцця населеных пунктаў, якія знаходзяцца на яго тэрыторыі.
Ахова Нацыянальнага парку.
Права і сацыяльная абарона работнікаў аховы Нацыянальнага парку - Ахова Нацыянальнага парку, яго прыродных комплексаў і аб'ектаў, кантроль за выкананнем устаноўленага рэжыму ў ахоўнай зоне забяспечваюцца работнікамі аховы гэтага парку ў адпаведнасці з пералікам пасад работнікаў, якія ўваходзяць у склад охранызаповедников і нацыянальных паркаў сістэмы Кіравання справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
- Работнікі аховы Нацыянальнага парку карыстаюцца усімі правамі і льготамі, прадстаўленымі работнікам дзяржаўнай лясной і рыбнай аховы.
- Работнікам аховы Нацыянальнага парку выдаецца бясплатнае абмундзіраванне устаноўленага ўзору. Яны маюць права на захоўванне і нашэнне агнястрэльнай зброі пры выкананні службовых абавязкаў у адпаведнасці з табелем ўзбраення, зацверджаным ва ўстаноўленым парадку. Парадак набыцця, захоўвання і прымянення зброі вызначаецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
-
Работнікі аховы Нацыянальнага парку маюць права:
- - правяраць у асоб, якія знаходзяцца на тэрыторыі парку, наяўнасць адпаведнага дазволу, а таксама дакументаў на права прыродакарыстання і ажыццяўлення іншай дзейнасці, вырабляць агляд транспартных сродкаў;
- - складаць пратаколы аб парушэннях ляснога і прыродаахоўнага заканадаўства, ўжываць да парушальнікаў меры стрымання ў адпаведнасці з заканадаўствам;
- - дастаўляць у праваахоўныя органы асоб, якія парушылі прыродаахоўнае заканадаўства і рэжым аховы гэтага парку;
- - адбіраць у парушальнікаў прыродаахоўнага заканадаўства прадукцыю і прылады незаконнага прыродакарыстання.
-
Дырэктару Нацыянальнага парку, яго намесніку па ахове жывёльнага свету і паляўнічай гаспадарцы, галоўнаму
ляснічаму
прадастаўлена права:
- - накладаць адміністрацыйныя спагнанні і штрафы за парушэнне заканадаўства аб асабліва ахоўных прыродных тэрыторыях і аб'ектах і гэтага Палажэння;
- - у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, накіроўваць матэрыялы аб парушэннях у праваахоўныя органы.
Адказнасць за парушэнне заканадаўства аб Нацыянальным парку
-
Юрыдычныя і фізічныя асобы, вінаватыя ў парушэнні патрабаванняў заканадаўства ў галіне аховы навакольнага
асяроддзя, а
таксама гэтага Становішча, нясуць адміністрацыйную, крымінальную або іншую адказнасць згодна з
заканадаўству.
Навукова-даследчая і асветніцкая дзейнасць
- Арганізацыя і правядзенне навуковых даследаванняў, маніторынг, навуковае забеспячэнне практычных задач Нацыянальнага парку ажыццяўляюцца яго навуковым аддзелам пад навукова-метадычным кіраўніцтвам Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі.
- Навуковым аддзелам распрацоўваюцца перспектыўныя і гадавыя планы, праграмы, праекты і мерапрыемствы навукова-даследчых работ па праблемах аховы прыроды, рэгуляванага прыродакарыстання, рэкрэацыйнага, гаспадарчага выкарыстання тэрыторыі Нацыянальнага парку, якія разглядаюцца на пасяджэннях навукова-тэхнічнага савета і зацвярджаюцца дырэктарам Нацыянальнага парку.
- Навукова-тэхнічны савет ствараецца для абмеркавання асноўных пытанняў навукова-даследчай дзейнасці Нацыянальнага парку, абгрунтавання прыродаахоўных мерапрыемстваў і рэгуляванага прыродакарыстання. Узначальвае; навукова-тэхнічны савет дырэктар Нацыянальнага парку.
-
Навукова-тэхнічны савет у сваёй працы кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сапраўдным
Становішчам
і Палажэннем аб навукова-тэхнічным савеце Нацыянальнага парку, якое зацвярджаецца Кіраўніком справамі Прэзідэнта
Рэспублікі
Беларусь.
У склад навукова-тэхнічнага савета ўваходзяць дырэктар Нацыянальнага парку, яго намеснік па навукова-даследчай працы, вучоны сакратар, галоўны ляснічы, навуковыя супрацоўнікі і спецыялісты Нацыянальнага парку, навукоўцы Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, прадстаўнікі іншых зацікаўленых арганізацый, вядучыя спецыялісты ў галіне аховы навакольнага асяроддзя, лясной гаспадаркі.
Для выканання навуковых даследаванняў і аказання навукова-метадычнай дапамогі ў Нацыянальны парк на дагаворных умовах могуць запрашацца спецыялісты з іншых устаноў або арганізацый, а таксама па ўзгадненні з вышэйстаячай арганізацыяй спецыялісты замежных краін.
-
Нацыянальнаму парку прадастаўляецца права выдання навуковых прац, навуковых і папулярных работ, літаратуры аб
запаведным справе, рэкламных і даведачных матэрыялаў.
Для арганізацыі выдання навуковых прац, папулярнай літаратуры, рэкламных і даведачных матэрыялаў у Нацыянальным парку можа стварацца рэдакцыйна-выдавецкі савет на чале з намеснікам дырэктара па навукова-даследчай працы.
Міжнароднае супрацоўніцтва Нацыянальнага парку
-
Нацыянальны парк супрацоўнічае з дзяржаўнымі органамі, грамадскімі аб'яднаннямі, грамадзянамі
Рэспублікі
Беларусь і замежных дзяржаў па пытаннях навуковых даследаванняў, запаведнай справы, прыродакарыстання,
гаспадарчай дзейнасці і маніторынгу.
Дзяржаўны і грамадскі кантроль за выкарыстаннем і аховай Нацыянальнага парку
-
Дзяржаўны і грамадскі кантроль за выкарыстаннем і аховай Нацыянальнага парку ажыццяўляецца ў
адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Спыненне дзейнасці Нацыянальнага парку
- Рашэнне аб спыненні дзейнасці (рэарганізацыі або ліквідацыі) Нацыянальнага парку прымаецца Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.