ekskursii.by

Беларускі экскурсійны партал

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 ліпеня 1999 г. №447

Указ "Аб стварэнні Нацыянальнага парку "Нарачанскі"

Па стане на 30 сакавіка 2007 году
УКАЗ ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ
28 ліпеня 1999 г. N 447
АБ СТВАРЭННІ НАЦЫЯНАЛЬНАГА ПАРКУ "НАРАЧАНСКІ"
[Змяненні і дапаўненні:
Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 жніўня
1999г. N 494 (Збор дэкрэтаў, указаў Прэзідэнта і
пастаноў Урада Рэспублікі Беларусь,1999 г.,
N 24, арт. 685)]

У мэтах захавання унікальных прыродных комплексаў, больш поўнага і эфектыўнага выкарыстання рэкрэацыйных магчымасцяў прыродных рэсурсаў Мядзельскага раёна і сумежных з ім тэрыторый і ў адпаведнасці са Схемай рацыянальнага размяшчэння асабліва ахоўных прыродных тэрыторый Рэспублікі Беларусь пастанаўляю:

  1. Стварыць з улікам прапаноў Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, Мінскага аблвыканкама, Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь на тэрыторыі Мядзельскага, Вілейскага, Пастаўскага, Смаргонскага раёнаў Нацыянальны парк "Нарачанскі" плошчай 94 тыс. гектараў і яго навукова-вытворчую базу - эксперыментальнае лесоохотничье гаспадарка "Мядзел" плошчай 32,2 тыс. гектараў з перадачай іх у вядзенне Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь. У гэтых мэтах:
    • - перадаць ўстаноўленым парадку Мядзельскі лясгас (па стане на 1 ліпеня 1999 г.) з вядзення Міністэрства лясной гаспадаркі ў вядзенне Кіравання справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
    • - выключыць зямельныя ўчасткі (землі ляснога фонду) агульнай плошчай 317 гектараў, у тым ліку 135 гектараў з земляў Пастаўскага лясгаса (квартал N 98 Лынтупскага лясніцтва) і 182 гектара з зямель Смаргонскага лясгаса (кварталы N 49 і 50 Вішнеўскага лясніцтва), і даць іх у пастаяннае карыстанне Нацыянальнаму парку "Нарачанскі".

      Ўсталяваць, што да канфіскацыі і прадастаўлення зямельных участкаў Нацыянальнаму парку "Нарачанскі" землекарыстальнікамі выконваюцца на гэтых землях рэжым гаспадарчай дзейнасці і правілы аховы прыродных рэсурсаў у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  2. Зацвердзіць прыкладзеныя Палажэнне аб Нацыянальным парку "Нарачанскі", апісання межаў Нацыянальнага парку "Нарачанскі" і яго ахоўнай зоны.
  3. Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь:
    • - у месячны тэрмін унесці ва ўстаноўленым парадку прапановы аб вызваленні ад выплаты курортнага збору асоб, якія прыбываюць на адпачынак у здраўніцы, на турыстычныя базы i ў зоны адпачынку, размешчаныя на тэрыторыі Нацыянальнага парку "Нарачанскі", і аб устанаўленні кампенсацыйных выплат, якія бяруцца з названых асоб (у тым ліку за карыстанне прыроднымі экасістэмамі і рэкрэацыйную нагрузку), з унясеннем атрыманых сум на адпаведны кошт гэтага парку для правядзення прыродаахоўных мерапрыемстваў;
    • - забяспечыць прывядзенне нарматыўных прававых актаў Урада Рэспублікі Беларусь і падначаленых яму рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання ў адпаведнасць з гэтым Указам.
  4. Упраўленню справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ва ўстаноўленым парадку забяспечыць у двухмесячны тэрмін:
    • - зацвярджэнне структуры, штата і каштарысу расходаў на ўтрыманне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" і яго рэгістрацыю;
    • - сумесна з Міністэрствам лясной гаспадаркі, Міністэрствам сельскай гаспадаркі і харчавання, Міністэрствам фінансаў, Мінскім і Віцебскім аблвыканкамамі, Мінскім гарвыканкамам - выкананне арганізацыйна-тэхнічных мерапрыемстваў, пералічаных у пунктах 1, 6 і 7 гэтага Указа;
    • - сумесна з зацікаўленымі - распрацоўку і зацвярджэнне плана падрыхтоўкі праектаў звязаных з арганізацыяй і развіццём Нацыянальнага парку "Нарачанскі";
    • - у межах сваёй кампетэнцыі прыняцце іншых мер, неабходных для рэалізацыі палажэнняў гэтага Указа.
  5. Міністэрству фінансаў пры фарміраванні бюджэту на 2000 і наступныя гады прадугледжваць выдзяленне Нацыянальнаму парку "Нарачанскі" фінансавых сродкаў на ўтрыманне гэтага парку, вядзенне лясной і паляўнічай гаспадаркі, а таксама на распрацоўку праектаў, прадугледжаных у абзацы чацвёртым пункта 4 гэтага Указа.
  6. Міністэрству сельскай гаспадаркі і харчавання, мінскім аблвыканкаму і гарвыканкаму, Міністэрству спорту і турызму, Дзяржаўнаму камітэту па гідраметэаралогіі, Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, Беларускаму дзяржаўнаму універсітэту забяспечыць перадачу ва ўстаноўленым парадку ў вядзенне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага і турыстычнага прызначэння згодна з дадаткам 1.

    Пункт 6 - з зменамі, унесенымі Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 жніўня 1999 года N 494.

    6. Міністэрству сельскай гаспадаркі і харчавання, мінскім аблвыканкаму і гарвыканкаму забяспечыць перадачу ў ўстаноўленым; парадку ў вядзенне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага і турыстычнага прызначэння згодна з дадаткам 1.

  7. Мінскім і Віцебскім аблвыканкамам перадаць у пастаяннае карыстанне Нацыянальнаму парку "Нарачанскі" вадаёмы згодна з дадаткам 2.
  8. Менскаму аблвыканкаму забяспечваць ўсталяванне заданняў па аб'ёмах паставак тавараў (работ, паслуг) для рэспубліканскіх осударственных патрэб і лімітаў цэнтралізавана размеркаваных рэсурсаў для Мядзельскага раёна з улікам стварэння Нацыянальнага парку "Нарачанскі".
  9. Беларускаму рэспубліканскаму саюзу спажывецкіх таварыстваў і Беларускаму рэспубліканскаму аб'яднанню "Белмежколхозздравница", Мінскаму абласному савету Асвода ў месячны тэрмін вырашыць пытанне перадачы ў падпарадкаванне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага прызначэння і адпачынку згодна з дадаткам 3.

    Пункт 9 - з зменамі, унесенымі Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 жніўня 1999 года N 494

    9. Беларускаму рэспубліканскаму саюзу спажывецкіх таварыстваў і Беларускаму рэспубліканскаму аб'яднанню "Белмежколхозздравница" у месячны тэрмін вырашыць пытанне перадачы ў вядзенне Нацыянальнага парку "Нарачанскі" аб'ектаў гаспадарчага прызначэння і адпачынку згодна з дадаткам 3.

Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. ЛУКАШЭНКІ

ЗАЦВЕРДЖАНА
Указ Прэзідэнта
Рэспублікі Беларусь
28.07.1999 N 447

у СТАНОВІШЧА
аб Нацыянальным парку "Нарачанскі"


Агульныя становішчы
  1. Нацыянальны парк "Нарачанскі" (далей - Нацыянальны парк) створаны ў мэтах захавання унікальных прыродных комплексаў, больш поўнага і эфектыўнага выкарыстання рэкрэацыйных магчымасцяў прыродных рэсурсаў Мядзельскага раёна і сумежных з ім тэрыторый.
  2. Нацыянальны парк з'яўляецца комплексным природоохранно-гаспадарчым і навукова-даследчай установай і знаходзіцца ў падпарадкаванні Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
  3. Асноўнымі задачамі Нацыянальнага парку з'яўляюцца:
    • - захаванне прыроднага комплексу Нарачанскай групы азёр як гістарычна які склаўся ландшафту і генетычнага фонду расліннасці і жывёльнага свету, тыповага для Нарачанскага рэгіёну;
    • - арганізацыя экалагічнай асветы і выхавання насельніцтва;
    • - правядзенне навуковых даследаванняў, звязаных з распрацоўкай і ўкараненнем у практыку навуковых метадаў захавання біялагічнай разнастайнасці, вывучэннем прыродных аб'ектаў і комплексаў;
    • - распрацоўка і ўкараненне ў практыку навуковых метадаў аховы прыроды і прыродакарыстання;
    • - захаванне культурнай спадчыны (аб'екты этнаграфіі, археалогіі, гісторыі, палеанталогіі і інш.);
    • - арганізацыя рэкрэацыйнай дзейнасці;
    • - вядзенне комплекснай гаспадаркі на аснове традыцыйных метадаў і перадавых дасягненняў прыродакарыстання.
  4. Нацыянальны парк у сваёй дзейнасці кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сапраўдным Становішчам і ажыццяўляе яе ў адпаведнасці з распрацаванымі праектамі арганізацыі і развіцця парку, праграмамі і планамі яго працы.

    Праекты арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку зацвярджаюцца Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Міністэрствам лясной гаспадаркі, Міністэрствам прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя. Праграмы, перспектыўныя і гадавыя планы працы парку ўзгадняюцца і зацвярджаюцца Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

    Для забеспячэння выканання названых праектаў праграм і планаў ажыццяўляецца Нацыянальным паркам неабходная навукова-арганізацыйная і адміністрацыйна-гаспадарчая дзейнасць, не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь і асноўным задачам Нацыянальнага парку.

  5. Нацыянальны парк з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае самастойны баланс, пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і са сваім найменнем, сімволіку (эмблему, значкі).
  6. Тэрыторыяй Нацыянальнага парку з'яўляюцца землі, прадастаўленыя яму ў пастаяннае карыстанне, зямлі іншых землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў, уласнікаў зямельных участкаў.

    Зямлі Нацыянальнага парку з'яўляюцца землямі прыродаахоўнага прызначэння, на якіх забараняецца дзейнасць, якая супярэчыць іх мэтавым прызначэнні.

    Землі іншых землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў і ўласнікаў зямельных участкаў, а таксама будынкі і збудаванні юрыдычных і фізічных асоб, якія знаходзяцца ў межах Нацыянальнага парку, выкарыстоўваюцца адпаведна іх прызначэнні з абавязковым выкананнем гэтымі асобамі рэжыму гаспадарчай дзейнасці, усталяванага рэальныя Становішчам.

    Структура тэрыторыі Нацыянальнага парку і яе рэжым

  7. На тэрыторыі Нацыянальнага парку з улікам прыродаахоўнай, аздараўленчай, навуковай, рэкрэацыйную, гісторыка-культурнай і іншых каштоўнасцяў ўсталёўваюцца функцыянальныя зоны з адпаведным рэжымам:
    1. запаведная зона, прызначаная для захавання і аднаўлення найбольш каштоўных прыродных комплексаў і аб'ектаў, стварэння ўмоў для іх натуральнага эвалюцыйнага развіцця і вывучэння. У дадзенай зоне забараняюцца усе віды дзейнасці, акрамя правядзення навуковых даследаванняў і мерапрыемстваў па яе ахове.

      Тэрмін функцыянавання запаведнай зоны не ўстанаўліваецца.

      Знаходжанне ў запаведнай зоне старонніх асоб без спецыяльнага дазволу Нацыянальнага парку забараняецца.

      Навуковыя і ахоўныя мерапрыемствы ў запаведнай зоне ажыццяўляюцца па планах і праектах, распрацоўваюцца і зацвярджаюцца ва ўстаноўленым парадку;

    2. зона рэгуляванага выкарыстання, якая прызначана для вывучэння, захавання, аднаўлення парушаных прыродных комплексаў, ўзнаўлення і выкарыстання прыродных рэсурсаў шляхам прымянення перадавых метадаў зберагалага прыродакарыстання.

      Тэрмін функцыянавання зоны рэгуляванага выкарыстання не ўсталёўваецца на тэрыторыі, дзе размешчаны як натуральныя, так і парушаныя дзейнасцю чалавека прыродныя комплексы.

      У зоне рэгуляванага выкарыстання вырашаюцца:

      • - правядзенне навуковых даследаванняў;
      • - ажыццяўленне мерапрыемстваў па аднаўленню парушаных прыродных комплексаў і ўзнаўлення прыродных рэсурсаў;
      • - ажыццяўленне супрацьпажарных мерапрыемстваў (прылада, мінералізацыя прасек і супрацьпажарных разрываў, прылада вадаёмаў і сістэм супрацьпажарнага прызначэння, ўборка ветравалу, буралому, сухастою);
      • - будаўніцтва і рамонт дарог, звязаных з задачамі і мэтамі Нацыянальнага парку;
      • - абарона (пераважна біялагічнымі метадамі) участкаў лесу ад шкоднікаў і хвароб;
      • - правядзенне санітарных; высечак, высечак догляду за лесам, высечак па фарміраванні карэнных фітацэнозаў, лесовосстановительных мерапрыемстваў, накіраваных на павышэнне ўстойлівасці лясных экалагічных сістэм у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку;
      • - падкормка капытных у экстрэмальных умовах;
      • - ажыццяўленне санітарна-ветэрынарных, лячэбна-прафілактычных і біятэхнічных мерапрыемстваў у мэтах захавання генафонду, а таксама папярэджання захворванняў дзікіх жывёл;
      • - турызм і правядзенне экскурсій пад кіраўніцтвам экскурсаводаў і спецыялістаў Нацыянальнага парку.

    Могуць вырашацца таксама іншыя віды дзейнасці, якія не супярэчаць мэтавым прызначэнні зоны рэгуляванага выкарыстання, у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку.

    На спецыяльна выдзеленых участках дапускаюцца касьба, выпас жывёлы, збор грыбоў і ягад, аматарскі лоўлю рыбы, здабыча водных беспазваночных і іншыя віды прыродакарыстання для патрэб Нацыянальнага парка і насельніцтва, пражываючага на яго тэрыторыі;

  8. рэкрэацыйная зона, прызначаная для размяшчэння аб'ектаў і збудаванняў санаторна-курортнага лячэння, турызму і адпачынку насельніцтва, а таксама для правядзення культурна-масавых і аздараўленчых мерапрыемстваў. У яе ўключаюцца ўчасткі Нацыянальнага парку, прыдатныя для размяшчэння аб'ектаў турызму і адпачынку, прызнаныя каштоўнымі ў культурна-гістарычным і рэкрэацыйнай адносінах.

    Рэкрэацыйная зона выкарыстоўваецца па планах, праектах і праграмах рэкрэацыйнай дзейнасці.

    У рэкрэацыйнай зоне вырашаюцца турызм, аматарскае рыбалоўства ў устаноўленых месцах, арганізацыя стаянак, пляцовак для адпачынку, устаноўка палатак і развядзенне вогнішчаў у адведзеных для гэтага месцах, а таксама правядзенне неабходных супрацьпажарных і лесовосстановительных мерапрыемстваў, санітарных высечак, высечак догляду за лесам (ландшафтныя рубкі) і іншых мерапрыемстваў у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку.

    У працэсе рэкрэацыйнай дзейнасці павінны выконвацца патрабаванні па недапушчэнні дэградацыі прыродных комплексаў Нацыянальнага парку і прымацца меры, накіраваныя на захаванне існуючых ландшафтаў, вод, расліннага і жывёльнага свету;

  9. гаспадарчая зона, прызначаная для размяшчэння і эксплуатацыі будынкаў і збудаванняў адміністрацыйнага, вытворчага і камунальна-бытавога прызначэння, аб'ектаў для абслугоўвання наведвальнікаў Нацыянальнага парку і ажыццяўлення прамыслова-гаспадарчай, гандлёва-эканамічнай, турысцкай, сельскагаспадарчай і іншай дзейнасці, якая не супярэчыць задачам і мэтам дадзенага парку. Гаспадарчую зону ўтвараюць ўчасткі Нацыянальнага парку, якія не маюць навуковай, культурна-гістарычнай і рэкрэацыйнай каштоўнасці.

    У гаспадарчую зону ўключаюцца зямлі сельскагаспадарчага прызначэння, населеных пунктаў і іншыя зямлі, якія ўваходзяць у склад Нацыянальнага парку.

  10. Межы зон Нацыянальнага парку вызначаюцца праектам яго арганізацыі і развіцця, абазначаюцца на мясцовасці спецыяльнымі інфармацыйнымі і іншымі знакамі і могуць змяняцца ў выпадку абгрунтаванай неабходнасці на падставе рашэнні навукова-тэхнічнага савета гэтага парку ў парадку, прадугледжаным часткай другой пункта 4 сапраўднага Палажэнні. Змяненне межаў названых зон за кошт памяншэння запаведнай зоны не дапускаецца.
  11. На тэрыторыях, прылеглых да Нацыянальнага парку, ствараецца ахоўная зона, якая прызначана для прадухілення негатыўнага ўплыву гаспадарчай і іншай дзейнасці на прыродныя комплексы і аб'екты Нацыянальнага парку.

    Межы ахоўнай зоны абазначаюцца на мясцовасці спецыяльнымі інфармацыйнымі і іншымі знакамі і ўлічваюцца ў планах землеўпарадкавання, іншых тэрытарыяльных планах і праектах.

    Зямлі ахоўнай зоны застаюцца ў валоданні, карыстанні і ўласнасці ранейшых землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў і уласнікаў зямельных участкаў.

    У ахоўнай зоне забараняюцца:

    • - правядзенне работ па акліматызацыі відаў дзікіх жывёл і раслін, чужых мясцовай флоры і фауне;
    • - выкананне работ, якія выклікаюць змяненне гідралагічнага рэжыму вадаёмаў, вадацёкаў і грунтавых вод альбо якія аказваюць уплыў на прыродныя комплексы Нацыянальнага парка;
    • - скід у вадаёмы і вадацёкі неачышчаных сцёкавых вод і адходаў;
    • - расчыстка воднай і прыбярэжнай расліннасці ў водаахоўных зонах рэк і вадаёмаў, за выключэннем меліярацыйнай сеткі;
    • - правядзенне пошукаў, праектаванне і будаўніцтва меліярацыйных сістэм і торфапрадпрыемстваў у пяцікіламетровай паласе ад межаў Нацыянальнага парку ў межах ахоўнай зоны;
    • - іншыя віды гаспадарчай дзейнасці, якія могуць аказаць негатыўнае ўздзеянне на прыродныя комплексы Нацыянальнага парку.

      Лесараспрацоўкі, паляванне і прамысловая лоўля рыбы ажыццяўляюцца ў ахоўнай зоне ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

      Землеўладальнікі, землекарыстальнікі і ўласнікі зямельных участкаў у межах ахоўнай зоны абавязаны выконваць усталяваны рэжым аховы і выкарыстання гэтай зоны.

      Структура і органы кіравання Нацыянальнага парку

  12. Структура, штатны расклад і каштарыс выдаткаў на ўтрыманне Нацыянальнага парку зацвярджаюцца Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у межах бюджэтных асігнаванняў,што выдзяляюцца на ўтрыманне парку, а таксама сродкаў ад яго гаспадарчай дзейнасці.

    У вытворчую структуру Нацыянальнага парку ўваходзяць лясніцтва, гасразліковыя цэхі, іншыя вытворчыя ўчасткі. Пры неабходнасці Нацыянальны парк можа ствараць свае юрыдычныя асобы ў парадку, ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, калі іх дзейнасць не супярэчыць задачам і мэтам Национальногопарка.

    У мэтах комплекснага развіцця лясной і паляўнічай гаспадаркі, вырашэння прыродаахоўных і сацыяльна-эканамічных задач у структуру Нацыянальнага парку ўваходзіць эксперыментальнае лесоохотничье гаспадарка "Мядзел", якое з'яўляецца навукова-вытворчай базай Нацыянальнага парку і дзейнічае на падставе Палажэння аб эксперыментальным лесоохотничьем гаспадарцы, зацвярджаемым Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

  13. Кіраўніцтва Нацыянальным паркам ажыццяўляецца дырэктарам.

    Дырэктар Нацыянальнага парку, яго намеснікі, галоўны бухгалтар прызначаюцца на пасады і вызваляюцца ад пасад Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

    Галоўны ляснічы і галоўны інжынер Нацыянальнага парку, дырэктар эксперыментальнага лесапаляўнічай гаспадаркі "Мядзел" прызначаюцца на пасады і вызваляюцца ад пасад дырэктарам Нацыянальнага парку па ўзгадненні з Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

    Іншыя работнікі прымаюцца на працу і звальняюцца з работы ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  14. Дырэктар Нацыянальнага парку:
    • - ажыццяўляе кіраўніцтва Нацыянальным паркам на прынцыпах адзінаначалля, зыходзячы з ўскладзеных на яго задач;
    • - дзейнічае без даверанасці ад імя Нацыянальнага парку, ва ўстаноўленым парадку распараджаецца яго сродкамі і маёмасцю,
    • - адкрывае рахункі ва ўстановах банкаў, заключае дагаворы;
    • - выдае загады і распараджэнні, абавязковыя для выканання ўсімі работнікамі Нацыянальнага парку;
    • - у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь прымае на працу і звальняе з працы работнікаў Нацыянальнага парку, прызначае на пасады і вызваляе ад пасад кіраўнікоў яго структурных падраздзяленняў, прымяняе да работнікаў парку меры заахвочвання і спагнання;
    • - арганізуе працу Нацыянальнага парку і нясе адказнасць за яго дзейнасць, ахову прыродных комплексаў і маёмасці, захаванне каштарыснай-фінансавай, дагаворнай і працоўнай дысцыпліны, гаспадарчае вядзенне спраў і тэхніку бяспекі;
    • - устанаўлівае работнікам Нацыянальнага парку надбаўкі да службовых акладаў;
    • - забяспечвае павышэнне кваліфікацыі работнікаў гэтага парку;
    • - ажыццяўляе кантроль за выкананнем планаў навукова-даследчых работ, заказаў і работ па дагаворах;
    • - кіруе дзейнасцю навукова-тэхнічнага савета Нацыянальнага парку, сцвярджае гадавыя тэматычныя планы, планы выдання і публікацыі навуковых работ спецыялістаў дадзенага парку;
    • - у парадку, устаноўленым заканадаўствам, нясе адказнасць за правільнасць і дакладнасць дзяржаўнай справаздачнасці.
  15. Працоўныя адносіны паміж работнікамі Нацыянальнага парку рэгламентуюцца заканадаўствам, а таксама правіламі ўнутранага працоўнага распарадку і службовымі інструкцыямі, зацверджанымі дырэктарам гэтага парку.

    Правы і кампетэнцыя Нацыянальнага парку

  16. У адпаведнасці з асноўнымі задачамі Нацыянальны парк распрацоўвае праекты, праграмы, перспектыўныя і гадавыя планы па асноўных напрамках дзейнасці і забяспечвае іх выкананне.
  17. Нацыянальны парк у межах сваёй кампетэнцыі:
    • - у адпаведнасці з заканадаўствам нясе адказнасць за парушэнне дагаворных, крэдытных, разліковых, падатковых і іншых абавязацельстваў;
    • - ажыццяўляе аператыўны і бухгалтарскі ўлік вынікаў дагаворнай дзейнасці, вядзе статыстычную і бухгалтарскую справаздачнасць.
  18. Нацыянальны парк ва ўстаноўленыя тэрміны прадстаўляе ў Ўпраўленне справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па адпаведным формам перыядычныя і гадавыя бухгалтарскія справаздачы і балансы, тлумачальныя запіскі, даклады, статыстычную справаздачнасць, а таксама іншую інфармацыю аб сваёй дзейнасці.
  19. Нацыянальны парк мае права:
    • - рэгуляваць наведванне яго тэрыторыі ў адпаведнасці з устаноўленым рэжымам;
    • - запытваць у арганізацый, размешчаных на тэрыторыі парку, і атрымліваць ад іх неабходную інфармацыю аб выкарыстанні і ахове прыродных рэсурсаў, вядзенні сельскай, лясной, паляўнічай гаспадаркі і па іншых пытаннях, што тычацца яго дзейнасці;
    • - патрабаваць ад арганізацый, размешчаных на яго тэрыторыі, выканання прыродаахоўнага заканадаўства, устаноўленага рэжыму,
    • - прыпыняць або спыняць працы на участках і аб'ектах, на якіх дапушчаныя парушэнні, да іх ліквідацыі;
    • - накіроўваць матэрыялы аб парушэннях прыродаахоўнага заканадаўства і рэжыму, вызначанага сапраўдным Палажэннем, у суды, праваахоўныя і прыродаахоўныя органы для прыцягнення вінаватых да адказнасці;
    • - займацца ва ўстаноўленым парадку гандлёва-закупачнай дзейнасцю, калі гэта не супярэчыць яго задачам і мэтам;
    • - ўзаемадзейнічаць з нацыянальнымі паркамі, іншымі прыродаахоўнымі ўстановамі, дзяржаўнымі і грамадскімі арганізацыямі як у Рэспубліцы Беларусь, так і за мяжой.
  20. Валоданне, карыстанне і распараджэнне замацаваным маёмасцю ажыццяўляецца Нацыянальным паркам у межах, вызначаных заканадаўствам, і ў адпаведнасці з мэтамі яго дзейнасці, заданнямі Кіравання справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і прызначэннем маёмасці.
  21. Маёмасць Нацыянальнага парку фармуецца з асноўных фондаў і іншых матэрыяльных каштоўнасцяў.
  22. Дзейнасць Нацыянальнага парку фінансуецца за кошт:
    • - сродкаў з дзяржаўнага бюджэту;
    • - сродкаў, атрыманых ад гаспадарчай, рэкрэацыйнай, навуковай, асветніцкай, рэкламна-выдавецкай і іншай дзейнасці, якая не супярэчыць задачам і мэтам Нацыянальнага парку;
    • - крэдытаў банкаў;
    • - дабрачынных узносаў, бязвыплатнай дапамогі;
    • - іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  23. Прыбытак, атрыманая ў выніку гаспадарчай і іншай дзейнасці, пасля выплаты падаткаў і іншых абавязковых плацяжоў застаецца ў распараджэнні Нацыянальнага парку і выкарыстоўваецца для папаўнення асноўных фондаў, фінансавання навуковых даследаванняў і распрацовак, іншых напрамкаў дзейнасці парка ў адпаведнасці з яго задачамі і мэтамі, а таксама для ўстанаўлення надбавак і даплат да службовых акладаў работнікаў парку, забеспячэння ім іншых выплат згодна з заканадаўствам.
  24. З Нацыянальным паркам узгадняюцца пытанні сацыяльна-культурнай і гаспадарчай дзейнасці суб'ектаў гаспадарання, а таксама праекты развіцця населеных пунктаў, якія знаходзяцца на яго тэрыторыі.

    Ахова Нацыянальнага парку.
    Права і сацыяльная абарона работнікаў аховы Нацыянальнага парку

  25. Ахова Нацыянальнага парку, яго прыродных комплексаў і аб'ектаў, кантроль за выкананнем устаноўленага рэжыму ў ахоўнай зоне забяспечваюцца работнікамі аховы гэтага парку ў адпаведнасці з пералікам пасад работнікаў, якія ўваходзяць у склад охранызаповедников і нацыянальных паркаў сістэмы Кіравання справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
  26. Работнікі аховы Нацыянальнага парку карыстаюцца усімі правамі і льготамі, прадстаўленымі работнікам дзяржаўнай лясной і рыбнай аховы.
  27. Работнікам аховы Нацыянальнага парку выдаецца бясплатнае абмундзіраванне устаноўленага ўзору. Яны маюць права на захоўванне і нашэнне агнястрэльнай зброі пры выкананні службовых абавязкаў у адпаведнасці з табелем ўзбраення, зацверджаным ва ўстаноўленым парадку. Парадак набыцця, захоўвання і прымянення зброі вызначаецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
  28. Работнікі аховы Нацыянальнага парку маюць права:
    • - правяраць у асоб, якія знаходзяцца на тэрыторыі парку, наяўнасць адпаведнага дазволу, а таксама дакументаў на права прыродакарыстання і ажыццяўлення іншай дзейнасці, вырабляць агляд транспартных сродкаў;
    • - складаць пратаколы аб парушэннях ляснога і прыродаахоўнага заканадаўства, ўжываць да парушальнікаў меры стрымання ў адпаведнасці з заканадаўствам;
    • - дастаўляць у праваахоўныя органы асоб, якія парушылі прыродаахоўнае заканадаўства і рэжым аховы гэтага парку;
    • - адбіраць у парушальнікаў прыродаахоўнага заканадаўства прадукцыю і прылады незаконнага прыродакарыстання.
  29. Дырэктару Нацыянальнага парку, яго намесніку па ахове жывёльнага свету і паляўнічай гаспадарцы, галоўнаму ляснічаму прадастаўлена права:
    • - накладаць адміністрацыйныя спагнанні і штрафы за парушэнне заканадаўства аб асабліва ахоўных прыродных тэрыторыях і аб'ектах і гэтага Палажэння;
    • - у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, накіроўваць матэрыялы аб парушэннях у праваахоўныя органы.

    Адказнасць за парушэнне заканадаўства аб Нацыянальным парку

  30. Юрыдычныя і фізічныя асобы, вінаватыя ў парушэнні патрабаванняў заканадаўства ў галіне аховы навакольнага асяроддзя, а таксама гэтага Становішча, нясуць адміністрацыйную, крымінальную або іншую адказнасць згодна з заканадаўству.

    Навукова-даследчая і асветніцкая дзейнасць

  31. Арганізацыя і правядзенне навуковых даследаванняў, маніторынг, навуковае забеспячэнне практычных задач Нацыянальнага парку ажыццяўляюцца яго навуковым аддзелам пад навукова-метадычным кіраўніцтвам Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі.
  32. Навуковым аддзелам распрацоўваюцца перспектыўныя і гадавыя планы, праграмы, праекты і мерапрыемствы навукова-даследчых работ па праблемах аховы прыроды, рэгуляванага прыродакарыстання, рэкрэацыйнага, гаспадарчага выкарыстання тэрыторыі Нацыянальнага парку, якія разглядаюцца на пасяджэннях навукова-тэхнічнага савета і зацвярджаюцца дырэктарам Нацыянальнага парку.
  33. Навукова-тэхнічны савет ствараецца для абмеркавання асноўных пытанняў навукова-даследчай дзейнасці Нацыянальнага парку, абгрунтавання прыродаахоўных мерапрыемстваў і рэгуляванага прыродакарыстання. Узначальвае; навукова-тэхнічны савет дырэктар Нацыянальнага парку.
  34. Навукова-тэхнічны савет у сваёй працы кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сапраўдным Становішчам і Палажэннем аб навукова-тэхнічным савеце Нацыянальнага парку, якое зацвярджаецца Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

    У склад навукова-тэхнічнага савета ўваходзяць дырэктар Нацыянальнага парку, яго намеснік па навукова-даследчай працы, вучоны сакратар, галоўны ляснічы, навуковыя супрацоўнікі і спецыялісты Нацыянальнага парку, навукоўцы Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, прадстаўнікі іншых зацікаўленых арганізацый, вядучыя спецыялісты ў галіне аховы навакольнага асяроддзя, лясной гаспадаркі.

    Для выканання навуковых даследаванняў і аказання навукова-метадычнай дапамогі ў Нацыянальны парк на дагаворных умовах могуць запрашацца спецыялісты з іншых устаноў або арганізацый, а таксама па ўзгадненні з вышэйстаячай арганізацыяй спецыялісты замежных краін.

  35. Нацыянальнаму парку прадастаўляецца права выдання навуковых прац, навуковых і папулярных работ, літаратуры аб запаведным справе, рэкламных і даведачных матэрыялаў.

    Для арганізацыі выдання навуковых прац, папулярнай літаратуры, рэкламных і даведачных матэрыялаў у Нацыянальным парку можа стварацца рэдакцыйна-выдавецкі савет на чале з намеснікам дырэктара па навукова-даследчай працы.

    Міжнароднае супрацоўніцтва Нацыянальнага парку

  36. Нацыянальны парк супрацоўнічае з дзяржаўнымі органамі, грамадскімі аб'яднаннямі, грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і замежных дзяржаў па пытаннях навуковых даследаванняў, запаведнай справы, прыродакарыстання, гаспадарчай дзейнасці і маніторынгу.

    Дзяржаўны і грамадскі кантроль за выкарыстаннем і аховай Нацыянальнага парку

  37. Дзяржаўны і грамадскі кантроль за выкарыстаннем і аховай Нацыянальнага парку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

    Спыненне дзейнасці Нацыянальнага парку

  38. Рашэнне аб спыненні дзейнасці (рэарганізацыі або ліквідацыі) Нацыянальнага парку прымаецца Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.